[Tex-nl] gebruik brief, hoe krijg ik \maand in de tekst?

Piet van Oostrum piet at vanoostrum.org
Fri Oct 29 15:45:50 CEST 2010

Gijs Hillenius wrote:

 > Hallo,
 >
 > bij wijze van test :-). Ik schrijf een brief, die begint met ,---- |
 > \documentclass[english, a4paper, 11pt, oneside, streepjes]{brief} |
 > \usepackage{palatino, color, eurosym}

 > `----
 >
 > Nu wil ik verderop in de tekst "\maand" hebben, zodat als ik de brief
 > vandaag afrond er October (English) staat, en volgende week November

\newcommand{\maand}{\ifcase\month\or
    January\or February\or March\or April\or May\or June\or
    July\or August\or September\or October\or November\or December\fi}

Als het afhankelijk moet zijn van de gekozen taal dan wordt het iets ingewikkelder.
--
Piet van Oostrum
Cochabamba. URL: http://pietvanoostrum.com/