[Tex-nl] gebruik brief, hoe krijg ik \maand in de tekst?

Hans Hagen pragma at wxs.nl
Fri Oct 29 14:53:19 CEST 2010

On 29-10-2010 2:36, Gijs Hillenius wrote:
> ik heb het nu zo even opgelost:
>
> \newcommand{\dezemaand}{\ifcase \the\month \or January\or February\or March\or April\or May\or
> June\or July\or August\or September\or October\or November\or
> December\fi}
>
> en dan verderop \dezemaand in de tekst gezet. Het verbaast me dat bij
> eerdere tests "\the\month" wel 10 print. maar "\month" niet October. Maar ik
> verdwaal wellicht weer in de documentatie..

aangezien het werkt neem ik aan dat \month een counter is in latex en

\month

los gaat dan wachten op een assignment, terwijl

\the\month

het getal geeft

\ifcase\month \or January\or February\or March\or April\or May\or
June\or July\or August\or September\or October\or November\or
December\fi

is dus voldoende (geen \the nodig daar)

                                           Hans Hagen | PRAGMA ADE
               Ridderstraat 27 | 8061 GH Hasselt | The Netherlands
     tel: 038 477 53 69 | voip: 087 875 68 74 | www.pragma-ade.com