[Tex-nl] gebruik brief, hoe krijg ik \maand in de tekst?

Gijs Hillenius gijs at hillenius.net
Fri Oct 29 14:36:56 CEST 2010

ik heb het nu zo even opgelost:

\newcommand{\dezemaand}{\ifcase \the\month \or January\or February\or March\or April\or May\or
June\or July\or August\or September\or October\or November\or
December\fi}

en dan verderop \dezemaand in de tekst gezet. Het verbaast me dat bij
eerdere tests "\the\month" wel 10 print. maar "\month" niet October. Maar ik
verdwaal wellicht weer in de documentatie..

--
Others can stop you temporarily, only you can do it permanently.