[Tex-nl] Hoe punt na URL te verwijderen uit plainurl.bst

Rick van Rein rick at openfortress.nl
Fri Nov 12 00:02:50 CET 2010

Hoi,

> Nu is het me gelukt om de tekst "Available from: " te verwijderen, maar
> het lukt me niet op de punt "." na de URL te verwijden.
>
> Deze zou ik graag ook willen verwijderen omdat waar ik het voor gebruik
> verwarrend werkt met de URL.

Alleen voor mensen die niet zien dat de punt in een ander font is
gedrukt dan de URL natuurlijk ;-)

> Hoe krijg ik dit voor elkaar?

Dit is een definitie in TeX (dus ook bruikbaar in LaTeX)
met een paar testregels:

| \def\nodot#1{\ifx.#1\else#1\fi}
|
| Puntje onderdrukt\nodot.
| Maar nu niet hoor\nodot!
| \end

Als je dit door pdftex laat omzetten dan wordt het puntje onderdrukt,
maar het uitroepteken niet.  Ik hoor graag of dit voor je werkt!

Groet,
 -Rick