Subject: [NTG-context] NTG voorjaarsbijeenkomst op 12 en 13 mei a.s.
From: Willi Egger <[email-masked]>
To: [email-masked], NTG-Context <[email-masked]>
Date: Fri, 21 Apr 2006 21:02:04 +0200
List-Id: mailing list for ConTeXt users <ntg-context.ntg.nl>

Beste NTG'ers,

Vaak melden de leden die naar een NTG-dag willen komen hun komst pas  
laat... daar zijn we aan gewend, kunnen we normaal mee omgaan maar  
dit keer is het anders. De voorbereidingen van ons verblijf bij  
Defensie in Den Helder en de overtocht naar TeXel en de overnachting  
daar maken het noodzakelijk dat we echt snel weten wie er allemaal  
komen. En als er te weinig leden komen, moeten we tijdig aan de  
noodrem...

Daarom deze herhalings-oproep!

Geef uiterlijk 30 april aan [email-masked] door of je van plan  
bent deel te nemen aan deze NTG-dagen.

////

Op vrijdag 12 (met uitloop op zaterdag 13 mei) vindt de NTG-
voorjaarsdag plaats. Er is weer volop gelegenheid om TeX-tips en TeX-
ervaringen uit te wisselen met andere NTG leden.

We hebben een bijzondere locatie gevonden: we zullen te gast zijn
bij  de Nederlandse Defensie Academie (NLDA). Op vrijdagmiddag is er
een NTG-colloquium voor studenten van de Defensie Academie NTG-
leden en ge\"{\i}nteresseerden van andere universiteiten, met als
thema "TeX anno 2006"

De middag begint om 13 uur, zodat ook leden die wat verder weg wonen
alle gelegenheid hebben om naar Den Helder te reizen.

Vrijdagmiddag is er een colloquium, met een aantal presentaties
waarbij de  gevorderde gebruiker een beeld krijgt van de stand van
zaken vandaag  de dag terwijl de beginner op TeX gebied een eerste
overzicht wordt  geboden van hetgeen mogelijk is met TeX als
instrument voor het  typesetten van teksten.

Aan bod komen:
* Macropaketten: LaTeX, Context
* Data invoer: XML of  TeX
* Integratie van grafieken en plaatjes
* Het direct genereren van PDF-bestanden
* TEX als distributie op verschillende platformen

Er wordt tijd vrijgehouden voor vragen en discussie, en later in de
middag maken we een uitstapje naar TeXel. Wie dat eens mee wil maken,
kan (als de wersomstandigheden het toelaten) per marineboot die kant
op, maar de gewone veerboot vaart natuurlijk ook.

Op TeXel sluiten we de middag af met een barbecuemaaltijd. De
terugreis naar Den Helder gaat (de volgende dag) per gewone veerboot.

Autos kunnen op het terrein van de KIM achter blijven. Als het varen
niet door zou kunnen gaan, is het mogelijk om met een deel van de
autos, wel vol beladen, naar TeXel te gaan.

Overnachten vindt plaats in de militaire Kazerne op TeXel, waar
meerpersoonskamers (4/8) ter beschikking staan.

Op zaterdag houden we de NTG-ledenvergadering. Er staan wat
verkiezingen op stapel: secretaris Willi Egger en penningmeester Wybo
Dekker kunnen worden herkozen, voor Frans Goddijn zit de maximale
termijn erop, en Maarten Wisse stelt zijn zetel ter beschikking.

Nadere gegevens, o.a. over de route naar de NLDA volgen spoedig,
maar  er is nu reeds alle aanleiding om vrijdag 12 en zaterdag 13 mei
in je  agenda te noteren!

Let op! Definitieve aanmeldingen moeten binnen zijn voor 30 april,
zodat de NLDA zich op onze komst kan voorbereiden.

Tot binnenkort,

Willi Egger
NTG secretaris

////

_______________________________________________
ntg-context mailing list
[email-masked]
http://www.ntg.nl/mailman/listinfo/ntg-context